ruzgarteam

Hikaye Ve Bilmeniz Gerekenler.


Call of Duty 4 Modern Warfare E3 Exclusive Trailer
Yükleyen RemixGaming. - DiÄ�er oyun videolarına göz at.

Call of Duty 4: Modern Warfare

Tür: First-Person Shooter
Yapımcı: Infinity Ward
Dağıtıcı: Activision
Çıkış tarihi: 30/10/2007
Platform: PC DVD ROM
Xbox 360*
PLAYSTATION* 3
Nintendo DS
Puan:
 
Minimum sistem: PlayStation Network (PSN) üzerinden online oynayabilmek için internet bağlantısı gerektirir.
Bekleyiş bitti. Call of Duty 4: Modern Warfare, PC, PlayStation 3 ve Xbox 360 için piyasaya çıkıyor.
Call of Duty serisinin yaratıcısı Infinity Ward, korkunç savaş atmosferini bir kez daha yaşatıyor. Ancak bu sefer tamamen farklı bir formatta. Call of Duty 4: Modern Warfare, serinin önceki oyunlarının aksine, İkinci Dünya Savaşı’nı değil, modern çağ savaşlarını konu alıyor. Modern çağın teknolojisi ve silah gücü ile dünyanın en zalim noktalarına gidiyoruz ve dünyayı tehdit eden terörist grubuna karşı savaşıyoruz.
Oyuncular, ABD ve İngiliz askerlerinin rolünü alıyor, iniş çıkış ve ani değişimlerle dolu hikayenin içine giriyor. Karmaşık teknoloji, üstün silah gücü, koordinat ayarlı kara ve hava saldırıları. Galibiyet için hız, isabet ve iletişim bir arada kullanılmalı.

  • Teknoloji harikası silahlar. 70’den fazla silah ve silah donanımı COD 4'de bizleri bekliyor. Lazer destekli tüfekler, Claymore mayınları, 0.5 kalibreli uzun namlulu tüfekler, M-249 makineli tüfekleri. Gece görüş gözlükleri, kamuflaj ekipmanı. Görevi tamamlamak için tüm teçhizat hazır.
  • Koordinatlı saldırı ve destek. Az zayiat için hava desteği gerekli. Helikopter ile taşıma, düşman piyadeleri için saldırı helikopterleri, düşman üsleri için jetler.
  • Sinema görüntüsü kalitesinde grafik ve sesler. Yeni nesil, göz kamaştıran grafikler. Derin gerçekçilik, ışıklandırma efektleri, karakter gölgeleri, gerçeğe uygun fizik değişimleri ve diğer muhteşem özel efektler. Sinema görüntüsü kalitesinde bir atmosfer.
  • Ve tabii ki online oyun. Çığır açan Call of Duty 2’nin online oyunda yarattığı kalıcı etkinin ardından, bekleyiş içindeki online oyun tutkunlarını tatmin edecek yeni multiplayer özellikleri geliyor. Sabit asker sınıflarından birini seçebilir veya uygun ekipmanı seçip yeni bir sınıf yaratabilirsiniz. Kilitli özellik ve ödülleri açmak için yetenek puanı toplamalısınız. Call of Duty 4: Modern Warfare’ı oynadıktan sonra başka online oyun oynamayacaksınız.
   
Modern Warfare


 Soru cevap şeklinde aklımıza ilk takılanların karşılıklarını aşağıda bulabileceksiniz.
  •  Oyun içeriğinde Anti-Hile yazılımı olacak mı?
    Evet, Call of Duty 4: Modern Savaş’ın kutu içeriğinde Anti-Cheat desteği olacak. Bu noktada heniz hangi Anti-Cheat sistemini kullanacağımızı duyurmadık ama piyasaya sürüm aşamasında açıklanacaktır..
  •  Alıştığımız üzere killcam olacak mı? 
    Evet. Tıpkı Call of duty 2'de olduğu gibi killcam olacak.
  • Kaç tip multiplayer(internet üzerinden çok oyunculu) oyun modu olacak?
    Call of duty 2'den tanıdığımız oyun modları da olacak mı? Multiplayer modları konusu henüz netlik kazanmadı ancak call of duty 2'den tanıdığımız modların yanında yenileri de olacak. Beklenilen oyun modları şu şekilde ;
  1.  Deathmatch
  2. Team Deathmatch
  3. Capture the Flag
  4. Search and Destroy
  5. Headquarters
  6. Sabatoge
  7. Domination

    Olması muhtemel yeni modların isimleri de aşağıdaki gibi olacak ya da bundan fazlasını göreceğiz
  8. Oldschool
  9. Hardcore

  Hardcore mod aklımıza hemen oyunun zorluk derecesini çağrıştırıyor. Evet tam da bu anlatılmak istenen zaten. Senaryoyu oynarken seçenek olarak sunulan zorluk dereceleri multiplayer tarafında da karşımıza çıkacak. Hardcore'un ne ayrıcalığı olacak derseniz, oyuncuya sürekli bilgi akışı sağlayan birtakım ekran görüntüleri yer almayacak. Ne kadar mermi kaldığı ne kadar canımız kaldığı yada hedef işareti gibi birtakım yardımcı unsurlardan mahrum olacak oyuncu. 
 
 
  • MP(multiplayer) için gruplar olduğunu duydum,bu gruplar  COD4:MW’de nasıl oldu?
    MP’de 5 farklı grup olacak, her bir gruba ait cephanelik ve üç adet standart Perk olacak. Ayrıca rütbenizin artması durumunda grup-oluştur seçeneği bulunacak, kendi ana ve yardımcı silahınızı, el bombası tipini, Perk özelliklerinizi ve silahlarınız için aksesuarlarınızı belirleyebileceğiz. 
                                                                                                
  • Perk’ler nedir ve nasıl işlerler?
    Perk’ler COD4:MW MP modunda geliştirilmiş olan yeni bir özellik; oyun stilinize uygun olarak karakterinizi ayarlamanıza yardımcı olacak ek yetenekler. Perkler 3 ana kategoriye ayrılmış durumdalar ve aynı anda sadece 3 perkinizi aktif olarak kullanabilirsiniz.(Her kategoriden bir özellik) Çok farklı kombinasyonları da bulunan eşsiz bir MP deneyimi yaratan çok sayıda perk var.
  • Atılan el bombalarını alıp geri atabilecekmiyiz?
    Evet hem senaryoyu oynarken hemde internet üzerinden oynarken bunu yapabileceğiz.
  • Ani ve hızlı koşma(sprint)cod4 te kullanabileceğimiz bir seçenek mi?
    Evet bu özellik hem senaryo ve hemde internet üzerinden oynanış için eklendi. Özellikle ateş altında iken korunmak için oldukça faydalı olacağı düşünülüyor.
      
  • Call of duty 4 te kaç farklı harita olacak?
    Şu anda 16 farklı harita olması düşünülüyor.
     
  • Perkler ve diğer opsiyonlar değiştirilebilir veya devredışı bırakılabilir mi?
    Evet server adminleri ve oyuncular kendi serverlarına uyacak şekilde etkinleştirebilecekleri veya devre dışı bırakabilecekleri pek çok konfigürasyon opsiyonuna sahip olacaklar. Perkler devre dışı bırakılabilir ve pek çok oyun opsiyonu geliştirilebilir. Server adminleri ve oyuncuları onları yönlendirecek sağlıklı bir konfigürasyon dosyasına sahip olacaklar.
  • Peki serinin bu yeni oyununu oynayabilmek için nasıl bişr sisteme sahip olmam gerekir?
    Senaryo kısmı için söylenecek çok fazla şey olmalı ancak multiplayer kısmı için halihazırda şu anda kullanmış olduğumuz sistemlerin FPS açısından çok yeterli olamayacağı su götürmez. Ancak genede oyunu bilgisayarımıza kurmadan bu konuda kesin görüş bildirmek yerinde olmaz. Alınan ilk bilgiler uyarınca olması gereken sistem bilgileri aşağıdaki gibi. 
     
"Önerilen sistem"
  • İşlemci: 2.4 GHz dual core yada bunun üstünde bir işlemci.
  • RAM: 1G XP için; 2G Windows Vista için
  • Harddisk: 8GB kullanılabilir harddisk alanı
  • Ekran kartı: 3.0 Shader desteği önerilan. Nvidia Geforce 7800 yada üstü. ATI Radeon X1800 yada üstü.
     
"Minimum sistem"
  • İşlemci: Intel(R) Pentium(R) 4 2.4 GHz or AMD(R) Athlon(TM) 64 2800+ işlemci yada 1.8Ghz Dual Core
  • 512MB RAM (768MB Windows Vista için)
  • Harddisk: 8GB kullanılabilir harddisk alanı.
  • Ekran kartı: NVIDIA(R) Geforce(TM) 6600 yada daha iyisi . ATI(R) Radeon(R) 9800Pro yada daha iyisi. 

     Buraya kadar anlattıklarımız oyunun genel yapısı ve sunacakları ile alakalıydı. Peki "multiplayer oyuncuların akıllarındaki soruların cevapları için neler söylenebilir" dendiğinde neler görüyoruz. Şimdi bu sorulara oyunun yapımcıları tarafından verilmiş yanıtlara bir göz gezdirelim.
 
  •   Öncelikli merak edilen bir konu; pek çok oyun hayranının sevdiği İkinci Dünya Savaşından sahnelerin yer aldığı seriyi değiştirip yerine modern ama buna rağmen kurmaca, gerçekte yaşanmamış görüntüsü veren savaş alanı serisine geçişin ana sebebi neydi? 
- İkini Dünya Savaşı serisini bırakmak zor bir karardı ama bir o kadar da kolay oldu. İkinci Dünya Savaşı serisini, hikayelerini ve bize yaşattığı duygu yoğunluğunu halen daha çok seviyor olsak da, modern savaş alanına adım atmak  bize yaratıcı gücümüzü genişletmek adına inanılmaz fırsatlar sundu. Her zaman yaratmak istediğimiz oyunu ortaya çıkarmak için teknik becerilerimizi bir üst seviyeye taşıdık.  İkinci Dünya Savaşı tarihini geride bırakarak, yeni oyun öğeleri, özellikleri ve en önemlisi karakterler, olaylar, mekanlar ve mücadele edeceğiniz yeni bir savaş ortamı tarafından yönlendirilen tamamen eşsiz bir hikaye yaratma fırsatını yakaladık.  Esasen, modern askeri alanda  neler yapabileceğimizi gösteren sınırsız bir özgürlük verdi bize.
 
  •     Yeni hikayeye ne kadar emek verdiniz? Muhakkak ki oyuna gerçekçi bir görünüm, efekt ve duygu vermeye çalışıyorsunuz ama gerçek anlamda yeni jenerasyon bir oyunun aynı zamanda güzel ve ilgi çekici bir hikayeye ihtiyacı vardır. Sizin için yeni bir oyunu güzel bir hikaye ile sunmak ne ölçüde önemli?    
- Tamamen aynı fikirdeyiz, bu yüzden Call of Duty 4: Modern Savaş’ın hikaye ve kurgusunun ince ayarını yapmak için bu kadar uzun zaman harcadık. Bunun gerçek bir savaşa dayanmayan ilk oyunumuz olması sebebiyle, sadece oyun olmak dışında yaratıcı bir tema meydana getirmek için tüm yaratıcılığımızı kurgulamak çok heyecan vericiydi.  Diğer taraftan, Call of Duty 4: Modern Savaş’ın hikayesi hiç de küçümsenecek bir iş değil. Aşırı milliyetçiler ve yönetim yanlıları gibi birbirine kin besleyen çoklu gruplaşmalar ve US Deniz Kuvvetleri ve İngiliz SAS Birliği gibi birbirinden tamamen farklı iki savaş birliği, ve dünyayı çevreleyen uzak mesafedeki sayısız mekan arasında kendimizi 15 sene önce yer almış görevlerle zamanda geriye dönüş, sürpriz kurgular ve zaman-mekan kurgusunu bir araya getirme çabası içinde bulduk. Bunu hatasız gerçekleştirebilmek için Infinity Ward’da bulunan birkaç kilit noktada ki arkadaşımıza yardımcı olmaları amacıyla birlikte çalışmaları için sinema ve televizyon yazarlarından yardım aldık.
   
  • Yeni PC donanımlarındaki gelişmelerin oyun üzerinde nasıl bir etkisi oldu? Belirgin grafiksel farklılıklar dışında, CoD4’de daha önceleri yapamadığınız neyi gerçekleştirebildiniz?
   - Call of Duty 4: Modern Savaş, bu ünvan altında özel olarak üretilmiş olan yeni bir oyun motoru tarafından işletilmektedir. Oyuncuları tamamen oyunun içine çekmek adına oyun motoru sadece geliştirilmiş grafiksel öğeler kullanmakla kalmıyor oyuncuyu savaş alanındaki patlamalar, kulakları çınlatan tank atışları, gözünün önünde uçuşan RPG.ler, etrafındaki duvarlara çarpan mermiler, etrafını kuşatan,ateş eden ve bir anda ortaya çıkan düşman askerleri ve meteoroloji efektleri ile oyunu bir anda gerçeğe dönüştüren deneyimlerle oyunun içerisine çekiyor.  Sadece günümüzde mevcut olan teknoloji ile değil aynı zamanda geçmiş oyunlarımızda da bu teknolojiyi kullanmamızdan ileri gelen sağlam temelimizi kullanarak “Call of Duty”yi tamamen yeni bir seviyeye çıkarttık.
   
  • Oyunlarınızın dublajını yapmak üzere profesyonel oyunculardan yardım alıyor musunuz? Call of Duty serilerini oynarken her zaman merak edilen; tüm bu seslendirmeleri kendiniz mi yapıyorsunuz? 
- Oyunu oluşturmakta olduğumuz ilk zamanlarda ve hatta birkaç ay öncesine kadar oyunda kullanılmakta olan tüm sesler kalıp diyalogdu, yani oyunda yer alan her bir karakter ve onlara ait her cümle burada çalışan bazı kızlar ve erkekler tarafından aynı ses tonu kullanılarak  seslendirilmekteydi.  Sona doğru, senaryoyu tamamladık ve ve bu senaryoya profesyonellik katmak amacıyla profesyonel dublaj sanatçılarından yardım aldık.
   
  •  Neyi oyuna koyacağınıza ve neyi koymayacağınıza nasıl karar veriyorsunuz? Örneğin Hardcore Mod… Beyin fırtınası yapıyor musunuz? 
- Oyun fikirleri, yeni özellikler ve oyuna yapılacak olan yeni ilaveler gibi fikirler farklı yerlerden geliyor.  Yeni bir oyunun oluşturulma süreci başlamadan önce, hatta bir önceki oyunun oluşturulma sürecinin sonuna doğru tüm ekip bir araya toplanır ve gelecek olan yeni oyun hakkında beyin fırtınası yapılır. Sanatçılar ve dizaynırlar genel hatlarıyla oyun esnasında ve grafik tasarım aşamasında ilginç olabileceğini düşündükleri yeni fikirleri ortaya koyarlar. Bu toplantılarda ortaya atılan tüm fikirler ofis içerisindeki panolara asılır ve çalışanların yorumuna sunulur.  Tabi ki resmi beyin fırtınası toplantılarımız da oluyor. Oyunun oluşturulma süreci boyunca; hedef kitle grubundan gelen yorumlara ve oyun denemeleri esnasında ki kendi deneyimlerimize dayanarak gerekli değişiklikler ve ince ayarlar yapılıyor. Oyuna yapılacak olan  değişiklikler ve oyuna neyin girip neyin girmeyeceği hakkındaki nihai kararlar rehber dizaynırlar tarafından alınıyor. Ofiste çalışan herkes oyun hakkında yorum yapma hakkına sahipken, raflarda satışa sunulacak olan oyunun nihai şekline karar verme yetkisine sahip olan tek personel MP ve SP’de ki rehber dizaynırlardır 
Bugün 4 ziyaretçi (5 klik) kişi burdaydı!
Rüzgar Team Clan Pro Puplic Hard Core Server Copyright 2010
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol